#52 Апостол Фома

«Фома ж, один із дванадцятьох, прозваний Близнюком, не був із ними, коли приходив Ісус. Говорили тоді йому інші учні: «Ми бачили Господа!» А він сказав їм: «Якщо не побачу на руках Його сліду від цвяхів, і не вкладу перста мого у рани від цвяхів, і не вкладу руки моєї в бік Його — не повірю!» (Iван.20:24-29)

Цей апостол більше знайомив для нас, як «Фома невіруючий». Хоча, на мою думку, таке прозвисько йому дано незаслужено. Він був віруючою людиною. А при своєму житті він мав прозвисько «Близнюк».

Вперше як дійова особа Фома виступає в історії про Воскресіння Лазаря. В Єв. від Івана в 11 розділі розповідається про хворобу, смерть та воскресіння Лазаря. У той критичний час Ісус йде у Віфанію з апостолами, щоби воскресити Лазаря. Він наближається до Єрусалима, до небезпеки яку описує Євангеліст Марк (Мр. 10:32-33 – «Оце в Єрусалим ми йдемо, і первосвященикам і книжникам виданий буде Син Людський, і засудять на смерть Його»). Тоді Фома сказав «Ходімо й ми з ним, щоб разом умерти». Це слова що свідчать про його цілковиту приналежність до Христа.

Другий раз Євангеліє від Івана передає запитальні слова Фоми до Ісуса Христа у 14 розділі під час Тайної вечері. Ісус Христос говорить своїм учням про свою майбутню смерть, і що Він йде, щоби їм підготувати місце, аби вони були там де Він є, та пояснює їм «Куди ж я йду — ви знаєте путь». Тут Фома і запитує Його: «Господи, не знаємо, куди йдеш! І як можемо знати путь?» (Ів. 14:5). На це відповідає йому Ісус: «Я є Путь, і Істина, і Життя. Ніхто не приходить до Отця, як тільки через Мене. Якби ви знали Мене, то знали б і Отця Мого, а віднині ви знаєте Його і бачили Його».

Згідно з Євангелієм від Івана (Ів. 20:19-29) Фома був відсутній при першому об'явленні Ісуса Христа апостолам по Воскресінні з мертвих. Дізнавшись від своїх друзів, що Ісус воскрес з мертвих і приходив до них, Фома сказав: «Якщо не побачу на руках Його сліду від цвяхів, і не вкладу перста мого у рани від цвяхів, і не вкладу руки моєї в бік Його — не повірю!».

Фома характеризувався схильністю до сумнівів і розсудливого аналізу. Помилково думати, що віруючі люди ніколи не сумніваються. Наявність запитань не є ознакою невірства. Запитання – це не перешкода для віри! Вони – її передумови!

Часто наявність запитань означає нашу зацікавленість в Богові, в спасінні. Поки людина не зустрілася особисто з Богом, у неї буде безліч запитань. Гірший сценарій – коли ти в собі ці запитання подавлюєш, так і залишивши їх без відповіді. «Чого я буду виділятися? Чого буду набридати із своїми запитаннями? Назвуть невіруючим». Гірше, коли тебе взагалі нічого не цікавить! Коли тобі все одно у що вірити, аби як всі – прийняти водне хрещення, одружитися, і спокійно жити.

Ми живемо в часи, коли не можна у все підряд сліпо вірити. Якщо не будеш ставити запитань і піддавати критичній оцінці, те що тобі пропонується – неодмінно заблукаєш.

– не вірте всьому, що ви чуєте в новинах. Сьогодні ЗМІ не засіб інформування, а ідеологічний інструмент;

– не вірте всякому духу. «Улюблені, не всякому духові вірте, але випробовуйте духів, чи від Бога вони, бо багато лжепророків з’явилося у світі» (1 Ів.4:1). Не всім підряд проповідниками варто вірити, пророкам, вчителям.

Не біймося задавати запитання, йдімо з ними до Ісуса. Ісус готовий надати докази, готовий знайти індивідуальний підхід, щоб утвердити тебе у вірі і розвіяти всілякі сумніви.

«Говорить йому Ісус: «Стільки часу Я серед вас, і ти не знаєш Мене, Пилипе? Хто бачив Мене, той бачив Отця. Як же ти говориш: “Покажи нам Отця”? Ти не віриш, що Я в Отці і Отець у Мені? Слова, які Я говорю вам, не від Себе говорю, але Отець, Який перебуває в Мені, — Він творить діла. Вірте Мені, що Я в Отці і Отець у Мені. А якщо не так, то за самими ділами вірте Мені» (Ів.14:9-11)

Не будь як Пилип. Стільки часу ходив з Ісусом, в собі мав безліч питань, багато що не розумів. А не проявив ініціативи, щоб отримати на все відповідь. Не знаєш – питай! Не говори: «Всі мовчать, і я буду мовчати». Щось не розумієш – досліджуй, підійди до служителя, запитай.

Міцні переконання будуть тоді, коли на всі свої питання ти отримаєш вичерпну відповідь! Бог не боїться запитань!

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook. А також - в Підписатися! Telegram!
Сподобалося - ставимо Like!


Поділіться з своїми друзями! Відтепер ми також в Підписатися! Telegram!

Коментарі

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Вподобати сторінку - ставимо Like!

Популярні дописи з цього блогу

Який переклад Біблії кращий?

Про що звіщав Дух Святий у Збужі?

Понад 220 душ у Збужі схилили коліна

Торкаємось сфери пророчих дарів та відкриттів (березень 2024-го року)