Розуміння першої ознаки кінця світу
Я не радив би використовувати такий підхід для визначення термінів приходу Христа. І ось чому. По-перше, дуже складно визначити, який народ чув Євангелію, а який не чув (адже теперішнє покоління могло не чути, а попередні покоління, за часів апостолів, чи декілька століть тому чули). По друге, давайте поглянемо, які слова в цьому тексті вживаються для означення «світу» (ойкумена) і «народам» (етнос).
Слово «ойкумена» – це населена частина земної кулі, світ, взагалі всесвіт. Слово «етнос» впродовж віків мало дещо різні значення. В період написання Нового Завіту ним визначали чужий народ, на відміну від грецького народу, який називався словом «лаос» [1]. Можливі ще значення: нація, племена, язичники.
Таким чином «світ» в даному випадку – це не географічний термін, який позначає всі групи, відомі на землі на даний момент, це просто вказування на те, що Євангеліє буде представлене всім народам, тобто за межами юдейської громади.
На початку нашої ери на Землі нараховувалося не так вже й багато людей – 200 млн. В певному змісті ап. Павло міг стверджувати, що силою Духа Божого «поширив Євангелію Христову» (Рим.15:19) по цілому (знаному тоді) світу, різним народам; міг і вільно писати про те, що «слово істини Євангелія… прийшло… в увесь світ» (Кол.1:6) і «сповіщено всякому творінню піднебесному» (Кол.1:23).
Вже тоді усі апостоли мали всі теологічні підстави жити в очікуванні близького приходу Христа, звіщаючи про останній час, чи навіть годину.
Отож, якщо ви відшукаєте на землі якесь плем’я, яке не чуло про Христа, і навіть якщо силоміць хтось берегтиме його від Євангелії, це не завадить Христу повернутися, в той час, коли захоче Отець.
1. Нельга О. Теорія етносу: курс лекцій / [ред. В. Недашківський]. Київ: Тандем, 1997. 367 с.
Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook. А також - в
Telegram!
Сподобалося - ставимо Like!
Поділіться з своїми друзями! Відтепер ми також в

Коментарі
Дописати коментар