Відповідь Верховної Ради України на петицію щодо сімейних цінностей

Дві петиції, які були адресовані уряду і парламенту з вимогою захистити в Україні сімейні цінності і заборонити пропаганду гомосексуалізму набрали більше 25 тисяч голосів і були відправлені на розгляд.

Одна з петицій, адресована президенту, була віроломно видалена з сайту президента, коли кількість зібраних голосів наближалась до необхідного рубежу. Після обурення суспільства та активних попереджувальних дій петицію було відновлено. Також було опубліковано іншу (до речі, їй необхідно зібрати ще 6 тис. голос впродовж двох тижнів які залишились. Підписати можна тут )

25 квітня 2017 року на сайті Верховної Ради України була опублікована відповідь на петицію, що мала назву «Просимо вжити заходів для припинення пропаганди гомосексуалізму та захисту традиційних сімейних цінностей» (автор Танцюра Віктор Зіновійович). Нижче наведемо деякі уривки з цих листів.

Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики розглянув електронну петицію, але повідомив, що це питання відноситься до предмету відання Комітету з питань прав людини національних меншин і міжнаціональних відносин.

Відповідь Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин:
«З порушеного питання повідомляємо наступне. Національне стратегія у сфері прав людини та План дій щодо її реалізації готувались у відкритому режимі з залученням широких кіл громадськості. На стадії підготовки цих документів проводилось громадське обговорення. Наш Комітет також проводив кілька відкритих слухань з даного питання.
Інформуємо, що у звіті про стан виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини за період 2017 року, розміщеному на сайті Міністерства юстиції України, зокрема, щодо підпункту 6 пункту 105, яким передбачено розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар з урахуванням майнових і немайнових прав, зокрема володіння та наслідування майна, утримання одного партнера іншим в разі непрацездатності, конституційного права несвідчення проти свого партнера, зазначено: «Виконання не можливе» . Обґрунтовується це великою кількістю звернень до Міністерства юстиції від обласних, міських, районних у містах рад, громадських і релігійних організацій стосовно неприйнятності і зупинення виконання Плану дій у частині підпункту 6 пункту 105».

Комітет з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин нагадав, що наша держава взяла на себе низку міжнародних зобов’язань у сфері прав людини; що частиною національного законодавства України є Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок; що в Україні з 2005 року діє Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», статтею 21 якого, зокрема, передбачено, що навчальні заклади забезпечують: підготовку та видання підручників, навчальних посібників, вільних від стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка, виховання культури гендерної рівності, рівного розподілу професійних і сімейних обов’язків. Комітет надалі керуватиметься принципом поваги до прав людини і основоположних громадських свобод та недискримінації за будь-якими ознаками. Його завдання – побудувати толерантне, демократичне та європейське суспільство в Україні.

Відповідь Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму:
«Інформуємо Вас, що на цей час неможливо зробити будь-які висновки щодо проекту Закону України «Про цивільне партнерство», оскільки цей законопроект ще не розроблений і зміст його невідомий. Водночас, будь-який законопроект, внесений Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України, не може суперечити вимогам статті 51 Конституції України, якою визначено, що «Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка». Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму вже інформував Комітет з питань правової політики та правосуддя про свою принципову позицію щодо необхідності збереження у Конституції України визначення поняття «шлюб» як союзу чоловіка та жінки.
[...]
Також інформуємо Вас, що у березні минулого року Комітет виступив проти ухвалення наказу Міністерства охорони здоров’я України, яким пропонувалося дозволити усиновлювати дітей особам хворим на ВІЛ, хворобу Альцгеймера, онкологічні хвороби четвертого ступеню, деякі психічні хвороби тощо під гаслом захисту громадян від дискримінації...Члени Комітету вважають неможливим, щоб дитина, яка вже втратила батьків, могла бути усиновлена людиною, яка вмирає від раку, втрачає пам’ять чи страждає на інші психічні хвороби, і дитина може знову залишитися сиротою. Завдяки активній позиції Комітету, підтриманій Міністерством соціальної політики та Всеукраїнською Радою Церков і релігійних організацій зазначений наказ не було підписано».

У листі повідомляється, що Комітет підтримує ухвалення закону про державну підтримку та захист традиційних сімейних цінностей. Для розробки відповідного законопроекту та розгляду інших питань, про які йде мова у петиції, Комітет звернувся до Міністерства соціальної політики України.

Комітет з питань культури і духовності нагадав, що чинне законодавство України містить усі правові передумови протидії пропаганді (тобто поширення певної інформації з метою впливу на суспільну думку) гомосексуалізму. Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист суспільної моралі» «виробництво та обіг у будь-якій формі продукції порнографічного характеру в Україні забороняється». Будь-яка продукція, яка пропагує гомосексуалізм, підпадає під більш загальні поняття – «продукція порнографічного характеру» або «продукція сексуального характеру». Цим же Законом встановлено, що одним із напрямів державного регулювання обігу інформаційної продукції, що негативно впливає на суспільну мораль, є «недопущення пропаганди в електронних та інших засобах масової інформації культу насильства, жорстокості, поширення порнографії» (ст.5). На виробництво, рекламу та реалізацію продукції сексуального характеру цим Законом теж встановлені відповідні заборони та обмеження (ст. 8, 11).

Комітет також зазначає, що право на мирні зібрання, збори, мітинги є основою демократії і можуть бути обмежені тільки судом у порядку, передбаченому чинним законодавством. А відтак будь-які законодавчі ініціативи, спрямовані на обмеження такого права, є неконституційними. Комітетом з питань культури і духовності враховуються пропозиції Всеукраїнської Ради Церков, релігійних і громадських організацій з метою утвердження сімейних цінностей та демократичних засад суспільного життя без збільшення втручання держави у сферу приватного життя.

Комітет з питань європейської інтеграції на даний час повідомив лише те, що з текстом петиції ознайомлений.

Комітет з питань науки і освіти розглянув петицію і пообіцяв, що вона буде врахована в його законотворчій діяльності і направлена за належністю для вжиття відповідних заходів віце-прем’єр міністру України Кириленку В.А.

Комітет з питань охорони здоров’я розглянув електронну петицію у частині недопущення надання права бути донорами крові та її компонентів особам з ризикованими формами поведінки, як це передбачено пунктом 11 очікуваного результату № 105 виконання плану реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року. Вищезазначений пункт плану заходів з реалізації Національної стратегії передбачає внесення Міністерством охорони здоров’я України змін до Переліку захворювань, протипоказань до донорства і форм ризикованої поведінки, що передбачають вилучення пункту 1.3 цього Переліку, кий встановлює абсолютні протипоказання до донорства крові та її компонентів для осіб з ризикованими формами поведінки: надання сексуальних послуг за плату; статеві стосунки з малознайомими особами без презерватива; часта зміна статевих партнерів; гомосексуальні стосунки; наркоманія. МОЗ України вважає, що цей пункт необхідно вилучити з метою запобігання і протидії дискримінації. Це питання ще не розроблено на законодавчому рівні. З метою вирішення піднятої проблеми Комітет звернувся до виконуючого обов’язки Міністра охорони здоров’я Уляни Супрун з проханням уважно розглянути порушене автором петиції питання та надати обґрунтовані пропозиції Міністерства щодо доцільності або недоцільності внесення викладених вище змін.

На даний час очікується відповідь на електронні петиції Президента України. Деякі Комітети виступили проти пропаганди гомосексуалізму та висловили свою підтримку на захист сімейних цінностей. Інші відповіли досить розмито, але все ж таки змушені були визнати, що на сьогодні виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини затвердженого урядом не можливе, оскільки до Міністерства юстиції та інших профільних установ надійшло чимало звернень від обласних, районних та міських рад, громадських і релігійних організацій стосовно неприйнятності і зупинення виконання цього Плану.

Зрозуміло, що ЛГБТ-спільнота з цим миритися не буде і активізується в Україні на рівні Євросоюзу. Ними була спроба змінити Конституцію в Україні в формулюванні сім’ї, але завдяки спротиву і активним діям громадськості, ця спроба виявилася поки невдалою. Церква в Україні не стала осторонь цієї проблеми, а зайняла вірну позицію щодо відстоювання сімейних цінностей, Біблійних законів основаних на здоровому глузді та відстоюванні інтересів громадян своєї країни. Це – перемога! До речі, це унікальний досвід! Адже далеко не у кожній країні Церква змогла призупинити збочення, яке насувалося на громадян її держави. Розуміємо, що перемога не остаточна. Боротьба ще буде продовжуватися, і від позиції Церкви, громадських організацій та громадян країни буде залежати подальше вирішення цього питання.

Про результати розгляду наступних електронних петицій будемо інформувати.

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Сподобалося - ставимо Like!


Поділіться з своїми друзями!

Коментарі

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Вподобати сторінку - ставимо Like!

Популярні дописи з цього блогу

Який переклад Біблії кращий?

Про що звіщав Дух Святий у Збужі?

Понад 220 душ у Збужі схилили коліна

Час останній, наближається всьому кінець