Огляд християнських інформаційних порталів та медіа ресурсів

У 1856 році Чарльз Сперджен почав проповідувати в концертних залах, де одночасно збиралося до 10 тисяч осіб. Через рік проповідь Сперджена зібрала найбільше число слухачів – 23 654 осіб, завдяки чому в пресі він отримав титул «короля проповідників».

Сьогодні я розповім вам про осіб сучасності, проповідь яких за лічені дні охоплює сотні тисяч людей, а за рік кількість їхніх глядачів вимірюється мільйонами. Мова піде про людей «із синів Іссахарових» – людей розумних, які знають, що коли належить робити (1Хр.12:32). І справа не в якихось надзвичайних спосібностях, а в технологіях. В сучасних умовах навіть рядовий проповідник чи звичайна помісна церква може збільшити свою аудиторію до кількох тисяч. Проведемо аналіз основних християнських інформаційних порталів, медіа ресурсів, YouTube-каналів, блогів. На власному досвіді поетапно покажемо як «живуть» та розвиваються блоги.

Питання місіонерства, проповіді Євангелії є важливим у всі часи, причому важливим для кожного християнина. Шотландський богослов Пітер Тейлор Форсайт сказав так: «Поширювати євангельську звістку – це не питання вибору. Якщо ми не робимо цього – це питання смерті». Чи задумувались ви коли-небудь над тим, що цю місію можна виконувати із застосуванням сучасних технологій? Адже сьогодні вони досягли небаченого розвитку і поширення.

СИТУАЦІЯ У СВІТІ
Згідно дослідження Global Digital Report 2019 кількість користувачів Інтернету в усьому світі в 2019 році становить 4,388 млрд., кількість користувачів соціальних медіа – 3,484 млрд., що на 9% більше, ніж у попередньому році. Тобто понад 50% людей на планеті користується інтернетом. У Європі цей показник значно вищий – 77-90%. В Україні, за даними дослідження, станом на 2018 рік проживає 25,6 мільйонів інтернет-користувачів, що складає 58% всього населення. Лише 13 мільйонів з них користуються соц. мережами, а мобільними телефонами для спілкування в інтернеті — 9,5 мільйонів.

Найпопулярнішою соціальною мережею у світі є Facebook (2.2 млрд.), далі йдуть YouTube (1,9 млрд.), Instagram (800 млн.). В Україні статистика активності за останній рік виглядає так: Facebook – 48,9%, Twitter – 12,31%, YouTube – 11,9%, Pinterest – 10,98%, ВКонтакте – 6,47%, Instagram – 6,09%, Tumblr – 1,23%, інші – 2,12%. У зв’язку з забороною російських інформаційних продуктів на території України, починаючи з травня 2017 року активність користувачів ВКонтакте зменшилася з 32 до 6%. Найбільш стрімко за останні роки набував популярності Instagram, досягнувши рейтингу у 6%, але з початку 2019-го року динаміка зростання дещо сповільнилася.

ХРИСТИЯНСЬКІ YOUTUBE-КАНАЛИ

Одним із найбільш відвідуваних є YouTube канал «Духовные Мысли», на якому розміщуються фрагментарні коротенькі уривки проповідей відомих проповідників. Лише за травень місяць контент каналу переглянули 3,6 млн. разів. До числа найбільш успішних слов’янських проповідників, чиї проповіді активно переглядають в інтернеті, можна віднести Александра Шевченка (пастор «Дім Хліба», Сакраменто) – 1,8 млн. переглядів. Трохи менший показник має баптистський проповідник Алексей Коломойцев, проповіді якого за місяць переглянули 1,2 млн. разів. Серед українських протестантських діячів, які ведуть відео-канали згадаємо Геннадія Мохненка (221 тис. переглядів за місяць) та Сергія Демидовича (15 тис. переглядів).

Доволі непоганою є практика трансляції зібрань чи окремих її фрагментів (пісень, віршів, проповідей). Я ще пам’ятаю той час, коли питання користування соц. мережами в деяких консервативних церквах піднімалось на членських зібраннях та засуджувалось. Тепер же ті церкви, які належним чином сприйняли виклик часу та мудро навчилися використовувати інтернет технології є доволі успішними. Для прикладу, контент помісної церкви ХВЄ «Благодать» м. Вараш тільки за травень переглянули 621 тис. разів, церкви «Скинія» (пастор Рустам Фатулаєв) – 602 тис. «Вірую» переглянули 262 тис. разів, «Медіаслужіння УЦХВЄ» – 216 тис.

Серед окремих молодіжних проектів ХВЄ в Україні варто відзначити «Крок назустріч» (184 тис. переглядів за місяць) та «Голос що кличе» (11 тис. переглядів).

ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ-ПРЕДСТАВНИЦТВО УКРАЇНСЬКИХ ЦЕРКОВ ТА РЕЛІГІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

Кожна з основних релігійних організацій України має власний сайт, а також представництво у Facebook. Найбільше читачів в соц. мережі має Українська Православна Церква московського патріархату (37,2 тис.), друге місце впевнено посідають католики – Католицький портал «CREDO» має 34,1 тис. читачів, Українська Греко-Католицька Церква – 16,5 тис. Українська Церква Християн Віри Євангельської має 5,8 тис. читачів, що робить її першою у рейтингу серед протестантських релігійних організацій України.

Трохи іншу статистику відображають веб-ресурси релігійних організацій. За 2018-2019 рр. портал «CREDO» відвідали 8,5 млн. разів, Релігійно-інформаційної служби України – 7 млн., УГКЦ – 3,7 млн., ПЦУ – 1,7 млн. Відвідуваність сайту УЦХВЄ становить 293,7 тис., ЄХБ – 275,4 тис. Оскільки аналіз відвідуваності сайтів проводився за відкритими лічильниками чи за аналізом даних Website Traffic Statistics - Alexa, статистика може мати певні відхилення від реальних значень, але загальні тенденції відображені вірно.

РОСІЙСЬКОМОВНІ ХРИСТИЯНСЬКІ ІНФОРМАЦІЙНІ ПОРТАЛИ, МЕДІАРЕСУРСИ, БЛОГИ

На графіку представлена кількість підписників у Facebook станом на червень 2019 р. та кількість переглядів сайтів за 2018-2019 рр. У соціальних мережах найбільш розвинуте служіння yesHEis, сторінка «Ежедневно с Иисусом» має 241 тис. підписників, інших – по декілька десятків тисяч. Варто зазначити, що до уваги не брались сторінки християнських цитат та картинок, вони, як правило, мають біля сотні тисяч підписників.

Відвідуваність веб-сайтів найуспішніших медіа ресурсів за рік вимірюється мільйонами.

ХРИСТИЯНСЬКІ ІНФОРМАЦІЙНІ ПОРТАЛИ, БЛОГИ УКРАЇНИ

Серед українських інформаційних порталів, які брались до уваги при дослідженні, найбільш успішними є «Поклик Медіа» (84,2 тис. підписників у Facebook, 312 тис. переглядів сайту за рік), «Греху.NET» (23 тис. підписників, 294 тис. переглядів), «Международная миссия Agape» (20,6 тис. підписників, 276 тис. переглядів).

Серед особистих блогів Християн Віри Євангельської попуярними є «Портрет Молодої Християнки» Марічки Галюк (1940 підписників), «Власний погляд | GENISSH» (1260 підписників), «Журнал Благовісник» Юрія Вавринюка (1254 підписників), Блог Миколи Синюка (1104 підписників); ЄХБ – «Дорожные щепки» Тараса Дятлика (1017 підписників) та ін. Відвідуваність сайтів за рік згаданих блогів становить порядку 100 тис.

ВЕДЕННЯ БЛОГУ НА КОНКРЕТНОМУ ПРИКЛАДІ
Блог — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко; друга причина — це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації.

За даними Яндекса, станом на кінець 2009 року українська блогосфера налічувала більше півмільйона блогів, з яких активними (тобто такими, що оновлювались хоча б раз на три місяці) є 15%. Найпопулярніша платформа серед українських блогерів — це LiveJournal. Станом на 20 травня 2010 р. кількість блогів у livejournal, у профілі яких заявлена Україна як місце проживання власника блога, становила близько 256 тис. Поруч з ними конкурують Blogger та WordPress.

Як виглядає ведення блогу з середини? Наскільки складно це робити, і, власне, що потрібно знати, щоб досягти максимальної ефективності – ми покажемо на особистому досвіді. В якості прикладу взято блог «Власний погляд | GENISHH».

За тематичним спрямуванням блог є релігійним. На ньому висвітлюються події, що відбуваються в євангельському середовищі в Україні та світі, а також роздуми на суспільно-політичні, богословські та історичні теми.

Блог створений на платформі blogger.com, що належить компанії Google. Представлений у таких соціальних мережах як Facebook, ВКонтакте і Telegram.

Блог ефективно прив’язувати до соціальних сторінок. Понад 70% трафіку надходить з соц. мереж, 20% через прямі посилання, 10% через пошукові системи.

Найбільша кількість відвідувачів блогу «Власний погляд | GENISSH» надходить саме з мобільної (92,4%) та web (5,5%) версій Facebook. З пошукових систем (google та yandex) – близько 2%. Причому, частка відвідувачів з пошукових систем напряму залежить від ключових слів, спеціалізації блогу. Публікації блогу регулярно додаються й у соціальній мережі «ВКонтакте», проте сторінка на даний час не розвивається («не розкручується»). Месенджер Telegram почав використовуватись відносно недавно.

Охоплення аудиторії у Facebook – це кількість людей, у чиїх стрічках новин з’явився будь-який контент вашої сторінки. Як правило, кількість реакцій на допис (зокрема, людей які перейшли за посиланням, щоб прочитати публікацію повністю) складає лише 20-30% від охопленості. Тобто лише кожна четверта чи п’ята людина, у якої на сторінці з’явився ваш контент, відреагує на нього та перейде за посиланням на сайт, щоб ознайомитися з ним детальніше. Ця кількість реакцій значною мірою залежить від унікальності контенту, заголовку, його сенсаційності та актуальності, а також від того, як сформульований коротенький опис статті – наскільки він зможе зацікавити читача, спонукаючи його до певної реакції. Заголовки типу: «Сенсація! Шок! Скандал! Такого ви ще не бачили!» використовувати не варто – хоч вони і збільшують суттєво кількість реакцій та переглядів публікації, але не виправдовують себе в довгостроковій перспективі (після декількох випадків читач зрозуміє, що автор вводить його в оману і відпишеться від сторінки взагалі).
Наведена динаміка відвідуваності блогу впродовж двох років, з моменту його заснування й донині. Величина відвідуваності залежить від кількості публікацій та їх рейтингу. До прикладу, один автор розміщує статті на блозі щотижня, інший – по декілька щодня (портал новин).

Блог «Власний погляд – GENISSH» має таку статистику:
– Максимальний рейтинг публікації – 9776 переглядів;
– Середній рейтинг публікації – 1072 переглядів;
– Регулярність публікацій – 6 публікацій на місяць.

Блог орієнтований на українську аудиторію (71,2% відвідувачів з України, зі США – 20%, з Росії – 3%). Події, що висвітлюються викликають цікавість також у християн, що проживають в еміграції (наприклад, статті на історичну тематику), а подекуди мають пряме відношення до подій, що відбуваються у їхній місцевості чи за їхньої участі (наприклад, висвітлення саміту в Сакраменто, розповіді про діяльність лідерів релігійних рухів, які очолюють Союзи в Росії та США тощо).

Найбільше підписників блогу проживають у трьох містах: Рівне (16%), Київ (12,1%), Дубно (10,6%). Вслід за ними йдуть: Львів (4,8%), Сарни (2,3%), Тернопіль (2,1%), Івано-Франківськ (2%). На блог підписані й читачі з інших міст України, проте їхня частка в порівнянні із загальною кількістю підписнків складає не більше 1%.

Найбільше читачі користуються смартфонами iPhone (43,4%), на другому місці йдуть смартфони з операційною системою Android (20%), на третьому – комп’ютери та ноутбуки з операційною системою Windows (11,5%).
Аналізуючи графік, можемо зробити висновок, що найбільший пік відвідуваності припадає з 20 год вечора до часу ночі. Особливо це варто враховувати відео-блогерам, адже саме у вечірній час найефективніше проводити прямі трансляції, онлайн обговорення тощо. В нічний період активність завмирає, певний рівень відвідуваності спостерігається завдяки активності читачів, які проживають в інших часових поясах (таких на блозі «Власний погляд | GENISSH» понад 20%). В ранковий час активність знову стрімко зростає, дещо зменшується в обід, а до кінця вечора продовжує залишатись високо стабільною.
Період активності однієї публікації становить приблизно 3-5 днів. Впродовж цього часу відбувається активний перегляд, реагування, поширення, коментування. Саме з такою регулярністю найдоцільніше публікувати тематичні, богословські, пізнавальні статті.

Статті інформаційного жанру (що характеризуються стислим викладом ключової інформації щодо певної події, яка сталася нещодавно) доцільно викладати частіше, з дотримання таких вимог: оперативність, актуальність, суспільна значущість або інтерес, об'єктивність, достовірність, специфічність побудови інформаційного повідомлення.

Отож, як бачимо, ведення блогу чи будь-яких інших медіа-ресурсів доступне кожній людині. Для цього, окрім знання, потрібне бажання, наполегливість, трошки ерудованості та креативності. Проте чим далі, тим важче зайняти певну нішу, адже інформаційний світ стає дедалі складнішим, з’являються все нові і нові сторінки, сайти, медіа канали. Для прикладу, навіть телеканали в які вливаються мільйони коштів, мають відносно не високу відвідуваність, в середньому за відео на YouTube від 1 до 5 тис. переглядів: «Прямий» – 2,5 тис., «5 канал» – 3,2 тис., «NewsOne» – 4,5 тис., «112 Україна» – 5,0 тис. Таких показників можна досягнути навіть без жодних капіталовкладень, без оплаченої реклами, маючи лише якісний та унікальний контент.

«Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе», – сказав колись Св.Франциск Асізський. «Говоріть правду — і ви будете оригінальні» (А.В. Вампілов).

Сучасні інформаційна сітка побудована таким чином, що для донесення якогось повідомлення не обов’язково створювати свої ресурси, часто достатньо поширити повідомлення на вже існуючих. Мудре використання «Like», «Comments», «Share» теж можуть стати у пригоді для виконання Великого Доручення і поширення правди.

Проте все ж таки найкраще доносити вічні цінності при живому спілкуванні, віч-на-віч, а інтернет технології використовувати в якості додаткових, допоміжних можливостей.

З доповіді Олександра Геніша «Блогерство як новий інструмент для місіонерської діяльності»

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook. А також - в Підписатися! Telegram!
Сподобалося - ставимо Like!


Поділіться з своїми друзями! Відтепер ми також в Підписатися! Telegram!

Коментарі

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Вподобати сторінку - ставимо Like!

Популярні дописи з цього блогу

Який переклад Біблії кращий?

Про що звіщав Дух Святий у Збужі?

Понад 220 душ у Збужі схилили коліна

Торкаємось сфери пророчих дарів та відкриттів (березень 2024-го року)