Дух Святий cьогодні діє!

«О ти, що звешся Яковів дім, чи змалів Дух Господній? Чи ці чини Його?» (Мих. 2:7)

– Чи ви одержали Святого Духа, як увірували?
– Ми навіть не чули, чи є Святий Дух… (Дії 19:2)

Розмова, яка багатьох християн сьогодні здивує, викликавши на їхніх обличчях посмішку.
– Звичайно, ми чули, що є Святий Дух. Ми навіть охрещені в Ім’я Отця, Сина і Святого Духа... Переважна більшість із нас (за різними джерелами від 450 до 600 млн.) випробували в своєму житті хрещення Духом Святим з ознакою інших мов.

Як бачимо, час в якому ми живемо, відрізняється від того часу, коли проповідував Павло. Про Святого Духа сьогодні знає кожен християнин, незалежно від конфесійної приналежності. Але чи кожен знає Його особисто? Чи розуміємо ми в чому полягає Його місія? Чи усвідомлюємо ми, хрещені силою Святого Духа, цінність отриманого подарунку?
В День П’ятидесятниці відбулась надзвичайна подія. Була передісторія виникнення цієї події, був власне її початок, а потім розпочалась писатися сама історія, яка триває й досі. Описуючи її, Лука зазначає: «Усі ж вони [учні] сповнились Духом Святим, і почали говорити іншими мовами, як їм Дух промовляти давав» (Дiї 2:4). Звичайно, ціллю цієї події було щось більше, аніж просто дарувати апостолам ознаку інших мов. Працю Святого Духа необхідно розуміти значно глибше і масштабніше. Адже часто про дії і працю Святого Духа ми говоримо, як про події далеких часів, коли по землі ходили апостоли. Ми залишаємо за Ним деякі функції, такі як наше відродження, освячення і прославлення, але про решту Його справ, воліємо не говорити, через різну спекуляцію і спотворення в християнських колах. Важливо пам’ятати, що праця Святого Духа не обмежується лише деякими функціями і що вона продовжується і в наш час – в житті кожного відродженого християнина.

ДУХ СВЯТИЙ ДОКОРЯЄ ПРО ГРІХ
Передусім праця Святого Духа проявляється в переконуванні грішника в його гріхах. «А як прийде, Він світові виявить про гріх» (Iван.16:8). «Виявить» – означає справедливе викривання з метою приведення до усвідомлення і сповідання провини.

Навчаючись в університеті, одного разу трапилося так, що я отримав найнижчу оцінку. Щоб якось вирівняти своє положення, довелося піти на обман. В обідню пору мене зустрів інший викладач і задав запитання, на яке так не хотілося давати відповідь – я змушений був сказати йому неправду. В цей же самий день усі студенти здавали залік у вигляді тестування. Я теж здавав (і здав непогано), але дивлячись, що інші здали краще, сказав викладачу завищений результат. І ось надвечір, в моєму розумі прозвучав тихий голос: «Сьогодні ти тричі сказав неправду». Прозвучало нагадування у вигляді докору. Я не надав цим випадкам якогось значення, адже так робили і інші одногрупники. Тим більше, мені й на думку не спало, що за день це трапилося аж три рази. Чомусь згадався Петро, який тричі відрікся від Христа. Зрозумівши, що подібними вчинками я засмутив Святого Духа, звернувся до Бога в молитві про прощення.

ДУХ СВЯТИЙ ВТІШАЄ ТА ПОКАЗУЄ ВИХІД
«Утішитель же, Дух Святий, що Його Отець пошле в Ім’я Моє, Той навчить вас усього, і пригадає вам усе, що Я вам говорив» (Iван.14:26). Ісус був Утішителем на землі в свій період, але тепер це роль Духа! Ми шукаємо втіхи від людей, шукаємо її в собі і впадаємо в образу та гіркоту, тому що справжнє підбадьорення може дати лише Він. Він хоче, може і краще всіх знає, як це зробити!

Все те, за що я тримався, почало розвалюватися. А ще фізична хвороба, яка сильно дошкуляла, лягла важким тягарем на моє серце. Я впав у розпач, відчуваючи розчарування, адже не знав, як жити далі. В думках звернувся до Бога: Господи, покажи мені вихід! І в цей час чую слова євангельського псалму: «Чи пізнав ти силу крові, о, скажи! Чи звільнився ти від тягарів?... Чи ти маєш в серці віру у Христа?...». Ці слова сколихнули моє єство, вони стали для мене утіхою. Я відчув приплив сил, зміцнилася моя віра! Саме ця віра, яка прийшла раптово, допомогла мені подолати життєві труднощі та вийти із складних обставин переможцем. Справи налагодились, хвороба минула, а я й далі живу. Бо пізнав силу крові Христа. Дух Святий показав вихід із безвихідного становища, спрямувавши мій погляд на Христа.

ДУХ СВЯТИЙ ЗАСТУПАЄТЬСЯ ЗА НАС
«Так само ж і Дух допомагає нам у наших немочах; бо ми не знаємо, про що маємо молитись, як належить, але Сам Дух заступається за нас невимовними зідханнями» (Рим.8:26).
Ось що пише Барклі про заступництво Духа Святого: «Існують дві очевидні причини, чому ми не можемо самі правильно молитися. По-перше, ми не можемо правильно молитися тому, що не можемо передбачити майбутнього. По-друге, ми не можемо правильно молитися ще й тому, що в кожній конкретній ситуації ми не знаємо, що було б для нас краще». Метью Генрі продовжує цю думку: «Він [Дух Святий] диктує нам, про що просити, Він виражає наші прохання, складає за нас наші звернення до Бога. Христос заступається за нас на небесах, а Дух Святий – в наших серцях; таку щедру підтримку забезпечує Бог тим, хто молиться».

Чи то із цікавості, чи то через надлишок вільного часу, зайшовши в мережу Інтернет, я переглянув відео розважального змісту. Після кількахвилинного задоволення моє серце охопив неспокій, тривога та смуток. Я зрозумів, що вчинив недобре і знав, що потрібно робити в таких випадках. Ставши на коліна, я почав щиро молитися. Було відчутно, як Дух Святий про щось благає, хоча я не розумів про що, адже звучала молитва на інших мовах. Мені спало на думку ввімкнути диктофон. А вже потім, за допомогою сучасних комп’ютерних програм, вдалося розпізнати деякі фрази із цього запису. Галісійською та каталонською мовами (до цього я навіть не знав, що такі мови існують), ці фрази звучали приблизно так: «гріх ввійшов через очі», «крик про допомогу», «я просто зробив для задоволення», «син прийшов і Наставник є поруч», «нечестивий наступає на мою віру», «Батьку, обійми мене». Моя віра зміцнилася, серце наповнила небесна радість. Я чув про подібні випадки в багатьох місцевостях в минулі часи. Наприклад, розповідають, що в часи німецької окупації, війська СС, прийшовши в одне село, зібрали усіх людей з ціллю їх розстріляти. Оточені військом, люди впали на коліна і почали молитися. І ось одна дванадцятилітня дівчинка підходить до старшого офіцера і починає щось говорити йому на німецькій мові. Зміст сказаного був таким: «Так говорить Господь: ті, хто стоять на колінах і кличуть до Мене є Моїми дітьми. Якщо ти піднімеш на них руку, то загинеш ти і твій дім. Якщо ж відпустиш, то збережу і припроваджу тебе до твого дому неушкодженим». Після почутих слів був відданий наказ відпустити людей. Це один із прикладів того, як Дух Святий заступився за Своїх дітей.
Уявіть, яким здивуванням було те, що Він заступається й за мене! Я почув це, побачив і зрозумів. Це не просто набір звуків. Той Самий Дух заступається за нас! «А Той, Хто досліджує серця, знає, яка думка Духа, бо з волі Божої заступається за святих» (Рим.8:27)

З того часу я розпочав дослідження цієї теми. Мене зацікавив феномен інших мов у XXI ст., який є невід’ємною складовою п’ятидесятницького руху. Використовуючи подібний метод, збираючи факти, я все далі і далі переконуюся, що благословіння П’ятидесятниці сьогодні доступні усім тим, хто її прагне, і що вона відіграє важливе значення в житті тих, хто її пережив!

Одним із найпоширеніших визначень феномену інших мов є наступне:
Глосолалія (дав.-гр. γλῶσσα «мова» і λᾰλέω «говорю») – мовлення, що складається з безглуздих слів і словосполучень, що має деякі ознаки осмисленої мови (темп, ритм, структура складу, відносна частота використання звуків); мова з безліччю неологізмів і неправильною побудовою фраз. Спостерігається у людей в стані трансу, під час сну, при деяких психічних захворюваннях [1,2].
Проте, говорячи про феномен інших мов у п’ятидесятників, доцільніше використовувати інше визначення:
Феномен інших мов – висловлювання, сказані на незрозумілій для промовця мові, які несуть в собі смислове навантаження і служать розумним цілям, передають конкретний зміст у діалозі між Богом та людиною, проте часто супроводжуються з деяким порушенням діючих мовних норм [3].

Давид благає: «не бери Свого Духа Святого від мене» (Пс.51:13), адже розуміє, якщо перестане звучати голос Святого Духа – в його житті настане катастрофа.

До чого прирівняємо християнина, який втратив відносини з третьою Особою Божества? Це заблуканий у морі човен, якого кидають хвилі у різні сторони. Навколо горить безліч маяків, ваблячих до себе своєю красою. Надзвичайно важко тоді обрати правильний орієнтир і допливти до пристані.

Ми живемо в густому, дрімучому лісі, де кожне дерево – це гігабайти інформації. Буває, що ми йдемо в одному напрямку дні, місяці, роки і, виявляється, приходимо не туди. Знову повертаємося назад, знову ідемо вже в інший бік, і знову приходимо до розчарування. Ось так і ходимо по колу. І часто кажемо: «Ми втомилися, сил немає вже зовсім…» То час зупинитися і прислухатися до голосу Святого Духа. Адже Він знає дорогу, «якою ти маєш ходити» (Іс.48:17), Він знає шлях, який приведе до Неба. Він бажає з тобою мати спілкування.

Я хочу запевнити, що й сьогодні, в XXI столітті, у нашому поколінні, діє Господь Духом Святим! День П’ятидесятниці подарував людству великі благословіння і великі можливості. Вони доступні кожному! «І буде останніми днями, говорить Господь: Я виллю від Духа Свого на всяке тіло» (Дiї 2:17). Прикро, коли люди (через власне невігластво) позбавляють себе таких чудових (дарованих Богом для них) обітниць. Не менш печальною є картина, коли християни, отримавши ці обітниці, відмовляються їх застосовувати та практикувати у своєму житті.

Олександр Геніш, м. Дубно, Рівненщина
Е-mail: olexandr.genish@gmail.com
Тел.: +38 0937248225

Газета "ВІДРОДЖЕННЯ", №45, 2017, стор.2 (Розповсюджується серед слов’янської діаспори)

1. Збірник тез: Натуральні та штучні мови у суспільній взаємодії, КПІ, 2014
2. https://uk.wikipedia.org/wiki/Глосолалія
3. Олександр Геніш. П’ятидесятництво: феномен інших мов у XXI ст.

Переглянути повний випуск:

Переглянути у форматі фото:

Завантажити

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Сподобалося - ставимо Like!


Поділіться з своїми друзями!

Коментарі

  1. ...Утешающий, утешит! И Прощающий - простит! И в Молитвенном Завете -
    Силой Свыше - Осенит! И подаст Елей Победы, в Духе Святом, и в Дарах, чтобы каждая "Овечка" - Ревновала в Небесах!..АМИНЬ!// стихи ЦХВЕ о Служении Богу в Духе Святом, автор Камаскина Светлана/

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Вподобати сторінку - ставимо Like!

Популярні дописи з цього блогу

Який переклад Біблії кращий?

Про що звіщав Дух Святий у Збужі?

Понад 220 душ у Збужі схилили коліна

Торкаємось сфери пророчих дарів та відкриттів (березень 2024-го року)