Зупиніть, будь ласка, богослужіння – ваші діти в небезпеці!

Цю фразу я вперше почув від Івана Лещука. Він намагався викликати тривогу в серцях багатьох духовно сплячих християн, від байдужості яких страждають їхні ж діти. Чим закінчилися його спроби? – Зараз він вже більше року, як в тій церкві не проповідує.

«Я щиро бажав змінити свою місцеву церкву. Проповідував чесно, відверто. Більше в цій церкві я не проповідую. Скоро – рік. Я хотів «зупинити»/змінити богослужіння. Я і зараз хочу. Вірю, надіюсь, люблю. І молюсь», – каже Іван Лещук.

Піднято надто складне і водночас актуальне питання. Одна із емігранток-християнок, що проживає зараз в Такомі (штат Вашингтон) написала таке повідомлення: «Як же боляче, і яка волаюча реальність... ДВР – Новий термін в еміграції. Вони в небезпеці. Прости, помилуй, Господи, спаси і збережи дітей та внуків наших в цей злий бунтівний час».

Тривога дійсно варта негайного реагування. Не секрет, що серед молоді, дітей віруючих батьків, існують серйозні проблеми – порнографія, легкий вид наркотиків, бунтарство, формальне християнство тощо. Хтось нижче прокоментував: «Еміграція з самого початку була бідою, оскільки на першому місці було срібло».

Цікавий факт! Збираючи матеріали для написання книги з історії п'ятидесятницького руху натрапив на таке свідчення. В одній місцевості жив Божий пророк (те, що це дійсно Божа посудина – не сумніваюсь). І до нього тоді все приходили люди з проханням помолитися, щоб Бог сказав «їхати в Америку чи ні». Пророк відмовлявся за таке молитися, казав лише, що йому Бог відкрив, що дітей тих, хто поїде чекає відступлення. Звісно, в книгу я це не включив, бо критично віднісся до такої позиції пророка (навіть Божі пророки можуть, не попильнувавши, помилятися; тим більше, що відступлення спіткало і багатьох із тих, хто залишились). Але інколи міркую над тими словами... До того ж назбиралося стільки цікавих фактів з цієї надприродної сфери (стосовно еміграції, харизматії), що в розділі «П’ятидесятницький досвід», де намагаюсь якось осмислити ці відкриття та духовні прояви, довелося утворювати окремий підрозділ: «Духовна маніпуляція, зловживання дарами та владою в Церкві». Але зараз не про це.

ПРОБЛЕМА «ДВР» – ЦЕ ПРОБЛЕМА НЕ ЛИШЕ ЕМІГРАЦІЇ

Проблема, про яку заявляє емігрантка є проблемою не тільки євангельських церков в еміграції, з нею зіткнулися і традиційні євангельські церкви на наших землях.

Місяць тому мене зустрічає один брат із баптистської церкви. День подяки у них якраз був. Програма, вікторини, спів, проповіді, імпровізації... Одна сестра прийшла посеред служіння, заспівала і пішла. Прийшла, бо в програму була включена; мусила йти, бо справи. До слова, це один з регентів основного хору. Кому потрібна така жертва?

Організовували євангелізаційний захід на районному рівні, роздали декілька тисяч запрошень «невіруючим». І ось початок. Першим у програмі виступ хору. Третина з тих, хто співав, виконавши свою справу, подалися по домівках. Декілька чоловік з молоді під час урочистого служіння пішли в заклад, що знаходився неподалік, «кавувати». А ведучий продовжує об’являти: гурт виконає пісню… до слова запрошується… оркестр виконає композицію… молитву подяки звершить… Для кого програма? Чи потрібна вона невіруючим, коли вона не цікавить «віруючих»? Може така жертва потрібна Богу? Я вже не говорю про піст, молитовну підтримку, участь в служінні. Служіння перестали бути цікавими навіть для тих, хто являється учасником цих служінь.

Молода сестра, віруюча в третьому чи четвертому поколінні, «не має змоги» приймати участь в служінні, «бо у неї волейбол». Це – цікавіше.

Під час ранкового недільного богослужіння, будучи там присутніми, хтось переглядає стрічку новин у соц. мережах, ставить «вподобання», оцінює фото знайомих в «Instagram». А хтось покидає служіння, так і не дочекавшись його кінця. Головне, що були на служінні! Та кому потрібно таке «служіння»?

Так триває роками. Проблема набирає все більшого масштабу. Але ніхто не хоче нічого міняти, не поспішають «бити тривогу». Схема напрацьована, служіння проводяться за графіком, співає хор, звучать проповіді, заходи проходять згідно чітко продуманої програми, церковне життя йде своїм плином: хтось відходить у Вічні оселі, хтось приходить новий, щороку когось хрестимо (в основному – дітей віруючих батьків). Таким чином поступово в ряди церкви приходить все більше невідроджених людей, що спричинює іншу, не менш важливу проблему.

ПРОБЛЕМА НЕВІДРОДЖЕНИХ ЛЮДЕЙ У ЦЕРКВАХ СТАЄ НЕКОНТРОЛЬОВАНОЮ

Одного разу мені довелось з групою воцерковлених людей вирішувати деяке практичне питання. Думки тоді розділилися. Почали наполягати на тому, щоб зробити так, як скаже більшість. Я розумів, що зробити за голосом більшості, означає піти всупереч Писанню, всупереч того досвіду, який залишений був перед нами. Вже тоді я задумався. Після того, спостерігаючи за процесами, які відбуваються в сучасному євангельському християнстві, я написав простенький вірш, у якому висловив деякі свої думки. Там, зокрема, згадав про цю проблему – проблему невідроджених людей в церквах:

Есть одно большое преступленье
                в мирное для церкви время –
Пропустить в ряды свои людей
                с прежним образом мыслей.
И тогда не надо ждать гонений,
                церковь и без вражеских стремлений,
С временем утратив силу,
                заведет себя в могилу.
                   («О христианстве, пути, вере», А. Гениш)

Ця проблема стає дедалі помітнішою. Хтось сказав, що за останні 20 років ми «нахрестили» стільки невідроджених людей, що ситуація вийшла з-під контролю. Тепер ці люди формують культуру в церквах (впливають на вибір методів благовістя, музики, стилю життя і одягу) і, власне, й життя самої церкви (обирають пасторів, приймають церковні рішення). Пастори опинились в непростій ситуації. Піти проти більшості – ризиковано і небезпечно.

«Не будемо приховувати, що після 1998 року кількість охрещуваних в церквах різко пішла на спад. Разом з тим з’явилась спокуса втримати статистику тим, що закликали приймати хрещення дітей віруючих батьків («ДВР»), при цьому закриваючи очі на їхній реальний духовний стан…

Ці молоді «ДВР» почали навчатися у семінаріях, організовувати табори, проводити молодіжні спілкування і деякі з них в результаті стали пасторами. Хтось із них не був «народжений згори», а хтось, будучи тільки відродженим, подумав, що він духовний гігант і може розробити програму розвитку церкви. Так, звичайно, деякі з них в процесі церковних турбот щиро прийшли до Господа і якось зростали духовно. Але в загальному картина набула сумного вигляду…

Тепер, коли в часи тотального культу успіху особистості і матеріалізму, тілесні віруючі в церквах, разом з «просунутими» лідерами надихають молодь бути лідерами, відбувається підміна у свідомості. Навіть деяким тверезим проповідникам доводиться грати за правилами цієї системи масового руху крутого, легкого християнства з яскравими промо роликами анонсованих молодіжних конференцій, в яких все менше роз’яснюється Писання і все більше коучінга та надихаючих виступів (спостереження за останніми протестантським загальноукраїнськими заходами).

Люди стали надіятися на круту упаковку наших церков. Нам лестить, коли нас визнають у світі, ми соромимося бути відсталими; запрошуючи на заходи відомих особистостей з сумнівною репутацією, ми у розпачі хочемо довести, що ми не сектанти. Якщо коротко – ми перестали бути людьми Біблії. Люди Біблії відносяться серйозно до всього, що вчить Біблія. Але практика показує, що ми готові поставити на служіння (чи запросити на захід) людину, яка має просто набір лідерських якостей, але, звичайно, є трошки віруючою, ігноруючи при цьому стандарти Писання».

Відтепер ми також в Підписатися! Telegram!

ЗАМІСТЬ БЛАГОДАТІ ТА ДІЇ ДУХА В ЗІБРАННЯХ – РОЗВАГИ

Ми змінили церкву до невпізнанності. Я раніше писав про ці тенденції в євангельському середовищі. Першою була стаття «Чи був почутий голос волаючих в пустині», пізніше з’явилась стаття, опублікована в науковому виданні: «Між молотом сучасності і ковадлом ідентичності: випробування класичного п’ятидесятництва». Цілком погоджуюсь з У. Вірсбі, що «релігійні новинки в церкві сьогодні можуть радувати і розважати людей, але вони не збудовують церкву і не прославляють Господа. Святилище перетворюється в театр, поклоніння – у розваги, служіння – в представлення, а зібрання – в глядачів. Все робиться не для слави Бога, а ради аплодисментів людей». Саме так! Ми ведемо в зібранні себе, як глядачі: оцінюємо виступи, насолоджуємось музичними композиціями; сидячи в комфортних залах і кріслах, можемо щось пожовувати, а якщо не сподобається – можемо встати і вийти.

Ап. Павло попереджає, що в останній час з’являться люди, що «більше люблять розкоші, аніж люблять Бога» (2Тим.3:4). Зауважте, що цих людей не можна дорікнути в тому, що вони не люблять Бога. Вони Його люблять. Але проблема в тому, що вони розкоші люблять більше, більше люблять задоволення. Тому то і виникає спокуса знайти «золоту середину»: любити Бога, поклонятися Богу, і одночасно розважатися та отримувати від того насолоду.

Я був свідком того, як Дух Святий попереджав про те, що будуть запроваджуватись публічні, показові служіння, але вони будуть позбавлені сили життя, благодаті Святого Духа. Церква, яка втратила присутність Святого Духа, є мертвим зібранням, «церковним підземеллям», в мороці релігійних тенет якого томляться і помирають молоді душі. Позбавлене сили Божої і страху Господнього, таке середовище є сприятливим для поширення різного роду конфліктів, розлучень, міжусобиць і розділень, формалізму, лицемірства і фарисейства.

КОНСЕРВАЦІЯ ТА МЕТОД ЗАБОРОН, ЯК НАМАГАННЯ ВТРИМАТИ КОНТРОЛЬ НАД СИТУАЦІЄЮ

До цього ми згадали про тих, хто захотівши щось міняти, але не маючи на те достатнього досвіду, Божого бачення та помазання, зайшли надто далеко. А хтось, зустрівшись з тією самою проблемою, пішов іншим шляхом. Всіма силами вони намагаються зберегти попередній зразок служіння. Вони проти вищезгаданого розбещеного християнства, проти харизматії, проти будь-яких змін взагалі. Вони побудували досить міцну церковну систему, у них все працює. Тільки от багатьом ця релігійна система вже давно обридла. І замість того, щоб дати відчути присутнім смак Божої благодаті, вони намагаються зберегти звичний їм порядок, запроваджуючи лише постанови: «не дотикайся, ані їж, ані рухай» (Кол.2:21). А якщо хтось не згідний підлаштовуватись під їхні правила, вони готові викинути цей елемент подалі від себе, щоб не заважав їхній системі. Інколи ці заборони доходять до абсурду, нагадуючи життя колишніх фарисеїв.

– Он руки не омыл перед едою!
– Он, помолившись, не сказал «аминь»!
– Он галстук не надел! Он ходит с бородою!
– Его весь облик – вызов нам, святым!
            – Он говорит не то, что наши братья!
            – Он может рассуждать и думать Сам!
            – Пора предать Его церковному проклятью –
                Не для таких, как Он, Господен храм!
                      («Фарисеям», Николай Шалатовский)

Це теж біда, адже в результаті страждають невинні люди, страждає молоде покоління. Що вони відчувають в цей час – діти віруючих батьків, діти «церковного підземелля»? Чого вони хочуть?

«Зупиніть, будь ласка, богослужіння, прямо зараз – зупиніть! Підійдіть до нас, дітей ваших! Знаєте, нам багато не потрібно, ви навіть нічого не говоріть... ми все розуміємо і відчуваємо... просто тихо обніміть нас, поговоріть з нами по-людські, по-батьківськи, і зігрійте наші душі, і виведіть нас, будь ласка, із цього похмурого підвалу! Нам дуже холодно і страшно в цьому церковному підземеллі – і ми замерзаємо, і ми духовно помираємо, один за одним, без вас, без батьків, без благодаті! Зупиніть, будь ласка, богослужіння, прямо зараз – зупиніть проповіді, зупиніть спів і молитви.

Нас дуже багато, і ми чесно признаємося, що нам погано... Можливо, вам дивно це чути, і не приємно, але ми хочемо передати вам стан наших душ. Може бути – це і наша війна, і ми страждаємо через свої власні гріхи і вади. Але наші серця болять, плачуть і сумують. Благаємо вас, спустіться до нас в церковне підземелля, відволічіться від ваших дорослих місій, від ваших служінь, співів, молитов і проповідей. Прийдіть і допоможіть нам! Ми поступово втікаємо з вашого церковного підземелля, багато – вже далеко, вони не з нами, вони вже не в церкві, вони – далеко, далеко, далеко!

Багато чого ви не знаєте про душі і долі наші, дуже багато! Що переживаємо ми в цьому безумному і ворожому для нас світі? Які таємниці носимо ми всередині свого тріпотливого серця? Безліч тайн, безліч сумнівів, безліч пороків! І нас, церковних дітей, велике море! І ми, нещасні, одиноко б’ємося в павутині спокус і зваблень, тонемо серед хвиль суперечливих церковних установок і ваших життів.

Пильно погляньте, і ви побачите, що хвилі спокус, сумнівів і бурі протесту захоплюють наші слабкі і незрілі душі, і ми гинемо... прямо в церкві. Будь ласка, розвійте наші духовно-інтелектуальні сумніви, станьте нашими сімейними і церковними батьками і героями! Дайте нам напитися з рік ваших життєдайних, втамуйте нашу духовну спрагу і духовний голод!».

(«З щоденника священика», Іван Лещук).

ЧАС ПРОСТОТИ, ВІДКРИТОСТІ, КОНКРЕТИКИ ТА ДОКАЗОВОСТІ НА ДІЛІ

Лео Франк вважає, що проблема з «ДВР» є комплексною. На його думку, все походить від неготовності церкви дати відповідь на сучасні виклики:

«Часто кажуть: «Мої діти не хочуть ходити до церкви, поговори з ними!». А я кажу: «А ти сам хочеш ходити в таку церкву?». Церква сьогодні не готова до праці з інтелектуальними людьми, які складають уже до 50%. Богослужіння лишилися на рівні 1990-х, а подекуди навіть 1970-х років… На жаль, ті, хто стоїть біля керма, часто говорять мовою, якої не розуміє молодь».

Час довгих, абстрактних проповідей відходить в минуле. Відрепетовані програмні зібрання втрачають актуальність – люди шукають спілкування, вони хочуть уваги. Сучасне покоління досить обізнане та проінформоване. Молодь не терпить фальші, вони хочуть бачити доказовість сказаного на ділі. Якщо ви говорите про зцілення, про дари Духа, про силу Божу – будьте готові показати це на практиці; якщо проголошуєте повчальні лекції на тему моралі – підтвердити життям, інакше не сприймуть.

І – благодать! Дозвольте їм побачити дію Духа в зібранні, дайте відчути смак Божої благодаті, введіть їх в присутність Божу, дайте пережити реальну силу Святого Духа. Бо для багатьох із них ці речі й досі залишаються незвіданими. А від того томління в зібраннях. Інші ж, захопившись «крутим, легким християнством» піднімають в прославленні руки (не від того, що пережили силу Божу чи дотик Його Духа, а просто відчувши ейфорію, викликану світськими забавами та євангельським звеселянням), продовжуючи й досі залишатись у рабстві гріха.
«Господь є Дух: а де Господній Дух, там свобода» (2Кор.3:17).

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook. А також - в Підписатися! Telegram!
Сподобалося - ставимо Like!


Поділіться з своїми друзями!

Коментарі

  1. Прочитавши дану статтю, не можливо залишитись байдужим. Тому і пишу цей відгук, висловлюючи свої погляди.
    Емігрантка підносить проблему.
    Виїхати в Америку і бідкатися, що діти не такі багато мудрості не потрібно. Як показує практика, що ті хто виїхали консервують те з чим приїхали… Декілька років назад проглянув служіння в Америці, яке організували емігранти з одного села, що на Підволочищині, Тернопільська обл. , що і підтвердило вище сказану думку.
    Сидіти на пільги так званого «біженця»(коли на Україні з 1991 року ніхто нікого не гнав і Богу дякувати до сьогодні час свободи), консервуючи привезену «святість» і бідкаючись, як то тяжко бо останній час: діти не такі, молодь не така, а ми в наш час…
    «Вам тепер добре набрав на «скайп» чи «вайбер» та й говорите», а далі ціла розмова, як то було тяжко тим «біженцям», як вони виїхали і нещасні писали листи…
    Люди живуть минулим, не відповідаючи на питання сьогодення.
    Минулого року до нас на «Християнське дозвілля» прилетіли зі США 4 сестрички – доньки емігрантів, з церкви де пресвітер-«біженець» - брат, який був пресвітером у нашій церкві на Україні. Так от, лише одна із 4-х на певному рівні розуміє і говорить українською.
    Хто ставить питання того, щоб вилізти з консервної банки, зрозуміти дітей ДВР емігрантів, які більшу частину свого часу спілкуються на англійській і будуть спілкуватися. Українська мова їм потрібна тільки для спілкування у сім’ї. Я не кажу, щоб не розмовляти чи її погано знати, навпаки, але чи стоїть питання перекладання проповідей на зрозумілій їм мові. Говоріння в сім’ї потребує меншого діапазону слів ніж в служінні, тому не розуміючи сказаного, а відповідно не будуючись, ДВР емігрантів залишають церкву і йдуть в кращому випадку в іншу церкву, яка відповідає на ці запитання.
    «Проблема, про яку заявляє емігрантка є проблемою не тільки євангельських церков в еміграції, з нею зіткнулися і традиційні євангельські церкви на наших землях.»

    ВідповістиВидалити
  2. ПРОБЛЕМА «ДВР» – ЦЕ ПРОБЛЕМА НЕ ЛИШЕ ЕМІГРАЦІЇ
    «Не тільки церкви еміграції» - ніби вони якісь пріоритетніші. Але і «традиційні євангельські церкви» - що це за такі церкви? Цікаво. Однак і тут є доля правди, що виражається словом «традиційні», бо вже настільки обросли нездоровими традиціями, однобокістю і невіглаством навіть при тлумаченні Слова Божого, що кидаються з однієї крайності в іншу. Теми таких дискусій: галстуки, обручки, косинки, штани, спасіння дітородженням тощо. Зазвичай «традиційні євангельські церкви» зависають у цих питаннях на десятки років з усіма витікаючими із цього наслідками…
    «Місяць тому мене зустрічає один брат із баптистської церкви: «Одна сестра прийшла посеред служіння, заспівала і пішла. Прийшла, бо в програму була включена; мусила йти, бо справи. До слова, це один з регентів основного хору. Кому потрібна така жертва?»
    Що за брат? Через призму чого він дивиться? Яке його ставлення до цієї сестри? Тому наскільки він може бути об’єктивним, ми не можемо знати.
    Щоби дати оцінку даному поступку, треба підходити дуже обережно. Кожен випадок індивідуальний. Можливо це та ситуація, що дійсно потрібно було відлучитися від служіння. Левит і священник побували на служінні, але не проявили милості, яку проявив самарянин (Лк.10:31-33).
    «Бо у неї волейбол». Це – цікавіше».
    При чому тут «цікавіше»? Чому не благословити цю сестру, яка йде на волейбол. Хай вона там буде світлом, розкажи про Христа, запросить людей з команди на служіння. Не кожне служіння проходить під час гри у волейбол. Це буде декілька разів, а проблему можна роздути до розмірів слона, відкинувши цю сестричку і її осудити. Хіба для тих, хто грає у волейбол не потрібен Христос?
    «Instagram».
    Якщо людина на служінні там, то це не тільки проблема людини. Потрібно ставити запитання: наскільки її навчили поводитись на служінні? Чи дійсно те, що звучить з-за кафедри, відповідає на питання людини, зачіпає струни її духовного чоловіка, який має потребу в Бозі?
    Звичайно, кожен випадок індивідуальний. Проте подавати інформацію однобоко не правильно.
    Дані проблеми існують, але про них потрібно говорити різносторонньо, а не дивитись тільки через одну призму: нерозумного консерватизму і невігластва.
    «Так триває роками. Проблема набирає все більшого масштабу. Але ніхто не хоче нічого міняти, не поспішають «бити тривогу» «Таким чином поступово в ряди церкви приходить все більше невідроджених людей, що спричинює іншу, не менш важливу проблему.»
    Це триває роками якраз через те, що нічого не хочуть міняти. Чи мої діти будуть слухати «Авен-Езер», можливо. А якщо ні, то мені це потрібно вважати гріхом, коли є інша християнська музика? Коли молодші хочуть поставити проектор, що текст пісень чи Писання був видний на стіні, а старші кричать: «Ні!!! Бо перестануть всі носити співанички і Біблії!» То хіба це нормально?
    Один із пасторів однієї з великих тернопільських церков говорив про своє служіння, бідкаючись, що після його «здачі служіння» може бути розкол. Стоїть питання: Кого такі служителі підготували (Еф.4)? Самі сидять і тішаться, що 25 років «служителями», а тоді бачать розкол.
    Конгрес у Львові 2016 рік. Який процент молодих людей? Сидяль більшість 45+, а з них від 45 до 70 більшість – за 55. (в YouTube – добре видно)
    Це тому, можливо, що подібні таким, служителі, не допускають молодь до служіння, не міняють методів підходу.
    Мова не йде про гріховні речі, а про те, щоб нам всім було зручніше, щоб дивлячись зі сторони хтось не крутив пальцем біля виска. Ми ж не одягаємось, як 100 років назад, або ж як апостоли. Ми не співаємо так, як співали за днів апостолів, Мартина Лютера. Хіба це гріх? Кожне покоління має свої особливості, які не являються гріхом.

    ВідповістиВидалити
  3. ПРОБЛЕМА НЕВІДРОДЖЕНИХ ЛЮДЕЙ У ЦЕРКВАХ СТАЄ НЕКОНТРОЛЬОВАНОЮ
    Тоді виникає питання:
    - хто цих людей навчає допустивши їх до водного хрещення?
    - хто таких людей приймає в члени церкви?
    В нашій церкві був випадок, (я свідок цього), коли жінці дали водне хрещення, а, через два дні, у вівторок, коли приїхали до неї, щоб зробити служіння, знайшли її в стані сильного алкогольного сп’яніння, лежачою на мокрому від її сечі дивані. Вона відійшла і закінчила життя дуже плачевно. Хто винний? Вона? Чи ті, хто допустили до цього, зважаючи на питання, які поставлені вище? Таких історій, я особисто можу привести декілька. Але це показує часом на «духовність», некомпетентність і невігластво «церковної старшини».
    Тому вираз «в ряди церкви приходять» досить сумнівний. Вони самі не можуть прийти. Є хтось, хто їх допускає по різних причинах з обох сторін.
    Люди Біблії відносяться серйозно до всього, що вчить Біблія. Але практика показує, що ми готові поставити на служіння (чи запросити на захід) людину, яка має просто набір лідерських якостей, але, звичайно, є трошки віруючою, ігноруючи при цьому стандарти Писання».
    Відносно цього, цілком згідний. Але (відносно заходів) це показує дефіцит віруючих людей в науці, мистецтві, політиці тощо. Таки чином віруючі люди могли б впливати, в цих сферах проголошувати Євангелію і на заходи не потрібно було б запрошувати сумнівних «лідерів».
    ЗАМІСТЬ БЛАГОДАТІ ТА ДІЇ ДУХА В ЗІБРАННЯХ – РОЗВАГИ
    Згідний з наведеною аргументацією. Але оберігаючись від того, про що сказано в статті, потрібно не кинутись в іншу крайність – позакручувати гайки настільки сильно, що далі нікуди. Ми повинні ґрунтовно і аргументовано, опираючись на Писання підходити до цих питань, оскільки в Біблії немає описано чіткої моделі служіння. Тому питання порядку служіння (2 проповіді, чи 3 – не настільки важливо, чи 5 пісень чи 8 також…), церква мала б узгоджувати для себе, не критикуючи інших і не намагаючись втиснути все в рамки – «бо так було і так найправильніше».
    Наступні пункти, чудово розкривають і підсумовують все сказане вище.
    КОНСЕРВАЦІЯ ТА МЕТОД ЗАБОРОН, ЯК НАМАГАННЯ ВТРИМАТИ КОНТРОЛЬ НАД СИТУАЦІЄЮ
    ЧАС ПРОСТОТИ, ВІДКРИТОСТІ, КОНКРЕТИКИ ТА ДОКАЗОВОСТІ НА ДІЛІ
    Прочитавши їх, хочеться сказати «АМІНЬ».
    Пора старим служителям, як казав Бричка В.: «або швидше перебитрати ногами, або ступатися», при всій повазі до них.
    Ми можемо все звалювати на ДВР, на молодь… Але якщо подивитись об’єктивно, то не може бути винною одна сторона.
    Дякую Вам за статтю!

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook.
Вподобати сторінку - ставимо Like!

Популярні дописи з цього блогу

Який переклад Біблії кращий?

Про що звіщав Дух Святий у Збужі?

Торкаємось сфери пророчих дарів та відкриттів (березень 2024-го року)

Час останній, наближається всьому кінець