Огляд християнських інформаційних порталів та медіа ресурсів
Сьогодні я розповім вам про осіб сучасності, проповідь яких за лічені дні охоплює сотні тисяч людей, а за рік кількість їхніх глядачів вимірюється мільйонами. Мова піде про людей «із синів Іссахарових» – людей розумних, які знають, що коли належить робити (1Хр.12:32). І справа не в якихось надзвичайних спосібностях, а в технологіях. В сучасних умовах навіть рядовий проповідник чи звичайна помісна церква може збільшити свою аудиторію до кількох тисяч. Проведемо аналіз основних християнських інформаційних порталів, медіа ресурсів, YouTube-каналів, блогів. На власному досвіді поетапно покажемо як «живуть» та розвиваються блоги.
Питання місіонерства, проповіді Євангелії є важливим у всі часи, причому важливим для кожного християнина. Шотландський богослов Пітер Тейлор Форсайт сказав так: «Поширювати євангельську звістку – це не питання вибору. Якщо ми не робимо цього – це питання смерті». Чи задумувались ви коли-небудь над тим, що цю місію можна виконувати із застосуванням сучасних технологій? Адже сьогодні вони досягли небаченого розвитку і поширення.
СИТУАЦІЯ У СВІТІ
Згідно дослідження Global Digital Report 2019 кількість користувачів Інтернету в усьому світі в 2019 році становить 4,388 млрд., кількість користувачів соціальних медіа – 3,484 млрд., що на 9% більше, ніж у попередньому році. Тобто понад 50% людей на планеті користується інтернетом. У Європі цей показник значно вищий – 77-90%. В Україні, за даними дослідження, станом на 2018 рік проживає 25,6 мільйонів інтернет-користувачів, що складає 58% всього населення. Лише 13 мільйонів з них користуються соц. мережами, а мобільними телефонами для спілкування в інтернеті — 9,5 мільйонів.
Найпопулярнішою соціальною мережею у світі є Facebook (2.2 млрд.), далі йдуть YouTube (1,9 млрд.), Instagram (800 млн.). В Україні статистика активності за останній рік виглядає так: Facebook – 48,9%, Twitter – 12,31%, YouTube – 11,9%, Pinterest – 10,98%, ВКонтакте – 6,47%, Instagram – 6,09%, Tumblr – 1,23%, інші – 2,12%. У зв’язку з забороною російських інформаційних продуктів на території України, починаючи з травня 2017 року активність користувачів ВКонтакте зменшилася з 32 до 6%. Найбільш стрімко за останні роки набував популярності Instagram, досягнувши рейтингу у 6%, але з початку 2019-го року динаміка зростання дещо сповільнилася.
ХРИСТИЯНСЬКІ YOUTUBE-КАНАЛИ
Доволі непоганою є практика трансляції зібрань чи окремих її фрагментів (пісень, віршів, проповідей). Я ще пам’ятаю той час, коли питання користування соц. мережами в деяких консервативних церквах піднімалось на членських зібраннях та засуджувалось. Тепер же ті церкви, які належним чином сприйняли виклик часу та мудро навчилися використовувати інтернет технології є доволі успішними. Для прикладу, контент помісної церкви ХВЄ «Благодать» м. Вараш тільки за травень переглянули 621 тис. разів, церкви «Скинія» (пастор Рустам Фатулаєв) – 602 тис. «Вірую» переглянули 262 тис. разів, «Медіаслужіння УЦХВЄ» – 216 тис.
Серед окремих молодіжних проектів ХВЄ в Україні варто відзначити «Крок назустріч» (184 тис. переглядів за місяць) та «Голос що кличе» (11 тис. переглядів).
ОФІЦІЙНЕ ІНТЕРНЕТ-ПРЕДСТАВНИЦТВО УКРАЇНСЬКИХ ЦЕРКОВ ТА РЕЛІГІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
Трохи іншу статистику відображають веб-ресурси релігійних організацій. За 2018-2019 рр. портал «CREDO» відвідали 8,5 млн. разів, Релігійно-інформаційної служби України – 7 млн., УГКЦ – 3,7 млн., ПЦУ – 1,7 млн. Відвідуваність сайту УЦХВЄ становить 293,7 тис., ЄХБ – 275,4 тис. Оскільки аналіз відвідуваності сайтів проводився за відкритими лічильниками чи за аналізом даних Website Traffic Statistics - Alexa, статистика може мати певні відхилення від реальних значень, але загальні тенденції відображені вірно.
РОСІЙСЬКОМОВНІ ХРИСТИЯНСЬКІ ІНФОРМАЦІЙНІ ПОРТАЛИ, МЕДІАРЕСУРСИ, БЛОГИ
Відвідуваність веб-сайтів найуспішніших медіа ресурсів за рік вимірюється мільйонами.
ХРИСТИЯНСЬКІ ІНФОРМАЦІЙНІ ПОРТАЛИ, БЛОГИ УКРАЇНИ
Серед особистих блогів Християн Віри Євангельської попуярними є «Портрет Молодої Християнки» Марічки Галюк (1940 підписників), «Власний погляд | GENISSH» (1260 підписників), «Журнал Благовісник» Юрія Вавринюка (1254 підписників), Блог Миколи Синюка (1104 підписників); ЄХБ – «Дорожные щепки» Тараса Дятлика (1017 підписників) та ін. Відвідуваність сайтів за рік згаданих блогів становить порядку 100 тис.
ВЕДЕННЯ БЛОГУ НА КОНКРЕТНОМУ ПРИКЛАДІ
Блог — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко; друга причина — це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації.
За даними Яндекса, станом на кінець 2009 року українська блогосфера налічувала більше півмільйона блогів, з яких активними (тобто такими, що оновлювались хоча б раз на три місяці) є 15%. Найпопулярніша платформа серед українських блогерів — це LiveJournal. Станом на 20 травня 2010 р. кількість блогів у livejournal, у профілі яких заявлена Україна як місце проживання власника блога, становила близько 256 тис. Поруч з ними конкурують Blogger та WordPress.
Як виглядає ведення блогу з середини? Наскільки складно це робити, і, власне, що потрібно знати, щоб досягти максимальної ефективності – ми покажемо на особистому досвіді. В якості прикладу взято блог «Власний погляд | GENISHH».
Блог створений на платформі blogger.com, що належить компанії Google. Представлений у таких соціальних мережах як Facebook, ВКонтакте і Telegram.
Найбільша кількість відвідувачів блогу «Власний погляд | GENISSH» надходить саме з мобільної (92,4%) та web (5,5%) версій Facebook. З пошукових систем (google та yandex) – близько 2%. Причому, частка відвідувачів з пошукових систем напряму залежить від ключових слів, спеціалізації блогу. Публікації блогу регулярно додаються й у соціальній мережі «ВКонтакте», проте сторінка на даний час не розвивається («не розкручується»). Месенджер Telegram почав використовуватись відносно недавно.
Наведена динаміка відвідуваності блогу впродовж двох років, з моменту його заснування й донині. Величина відвідуваності залежить від кількості публікацій та їх рейтингу. До прикладу, один автор розміщує статті на блозі щотижня, інший – по декілька щодня (портал новин).
Блог «Власний погляд – GENISSH» має таку статистику:
– Максимальний рейтинг публікації – 9776 переглядів;
– Середній рейтинг публікації – 1072 переглядів;
– Регулярність публікацій – 6 публікацій на місяць.
Найбільше підписників блогу проживають у трьох містах: Рівне (16%), Київ (12,1%), Дубно (10,6%). Вслід за ними йдуть: Львів (4,8%), Сарни (2,3%), Тернопіль (2,1%), Івано-Франківськ (2%). На блог підписані й читачі з інших міст України, проте їхня частка в порівнянні із загальною кількістю підписнків складає не більше 1%.
Аналізуючи графік, можемо зробити висновок, що найбільший пік відвідуваності припадає з 20 год вечора до часу ночі. Особливо це варто враховувати відео-блогерам, адже саме у вечірній час найефективніше проводити прямі трансляції, онлайн обговорення тощо. В нічний період активність завмирає, певний рівень відвідуваності спостерігається завдяки активності читачів, які проживають в інших часових поясах (таких на блозі «Власний погляд | GENISSH» понад 20%). В ранковий час активність знову стрімко зростає, дещо зменшується в обід, а до кінця вечора продовжує залишатись високо стабільною.
Період активності однієї публікації становить приблизно 3-5 днів. Впродовж цього часу відбувається активний перегляд, реагування, поширення, коментування. Саме з такою регулярністю найдоцільніше публікувати тематичні, богословські, пізнавальні статті.
Статті інформаційного жанру (що характеризуються стислим викладом ключової інформації щодо певної події, яка сталася нещодавно) доцільно викладати частіше, з дотримання таких вимог: оперативність, актуальність, суспільна значущість або інтерес, об'єктивність, достовірність, специфічність побудови інформаційного повідомлення.
Отож, як бачимо, ведення блогу чи будь-яких інших медіа-ресурсів доступне кожній людині. Для цього, окрім знання, потрібне бажання, наполегливість, трошки ерудованості та креативності. Проте чим далі, тим важче зайняти певну нішу, адже інформаційний світ стає дедалі складнішим, з’являються все нові і нові сторінки, сайти, медіа канали. Для прикладу, навіть телеканали в які вливаються мільйони коштів, мають відносно не високу відвідуваність, в середньому за відео на YouTube від 1 до 5 тис. переглядів: «Прямий» – 2,5 тис., «5 канал» – 3,2 тис., «NewsOne» – 4,5 тис., «112 Україна» – 5,0 тис. Таких показників можна досягнути навіть без жодних капіталовкладень, без оплаченої реклами, маючи лише якісний та унікальний контент.
«Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе», – сказав колись Св.Франциск Асізський. «Говоріть правду — і ви будете оригінальні» (А.В. Вампілов).
Сучасні інформаційна сітка побудована таким чином, що для донесення якогось повідомлення не обов’язково створювати свої ресурси, часто достатньо поширити повідомлення на вже існуючих. Мудре використання «Like», «Comments», «Share» теж можуть стати у пригоді для виконання Великого Доручення і поширення правди.
Проте все ж таки найкраще доносити вічні цінності при живому спілкуванні, віч-на-віч, а інтернет технології використовувати в якості додаткових, допоміжних можливостей.
Щоб відстежувати подальші публікації підписуйтесь на сторінку у мережі Facebook. А також - в
Telegram!
Сподобалося - ставимо Like!
Поділіться з своїми друзями! Відтепер ми також в Telegram!
Коментарі
Дописати коментар